vrijdag 19 december 2014

Kerstmenu


En dan het kerstmenu…christmas-market-decoratie-767373-l.jpg

Dit jaar gaat het voor het eerst anders dan normaal.

Normaal rouleren we tussen mijn ouders , mijn broer en bij ons en degene waar het is bepaalt het menu. Dit jaar doen we alle een gang. Mijn ouders zorgen voor het gebak. Ik verzorg het voorgerecht en hoofdgerecht. Mijn broer met zijn vrouw de soep en nagerecht.

En dan ben je als een echte foodie de controle kwijt…

Ik weet gelukkig wat ik ga maken;

          tijgergarnalen op een bedje van avocado crème

 boeuf bourguignon

  schorseneren en pastinaakpuree

stoofpeertjes en salade.

Maar nu komt het past het wel bij de rest van het menu..

Aan de andere kant is wel weer eens leuk om het niet van begint tot eind te regisseren. Ik geef me over en laat het over me heen komen. Wie weet bevalt het wel. Wat eten jullie met kerst. Graag hoor ik wat jullie eten.

 

De voorbereidingen zijn hier ondertussen gestart, de was is gewassen en gestreken. Het maken van de boodschappenlijstjes kan beginnen. En de eerste boodschappen worden morgen gehaald. Kruiden zeker, wat die zijn altijd op. En dat dan per winkel ook altijd handig en dan shop ik vaak elke dag tot aan kerst. En dan nog heb ik het idee dat ik te weinig heb.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je me een berichtje stuurt...