vrijdag 16 januari 2015

probleemtoppers uit de keuken

probleem top 5 in de keuken

Je kent het wel van die verhalen van anderen waarbij alles lukt in de keuken nooit mislukt iets. Die pakken even een recept vooraf en maken het zo even. Mislukt nooit en je vraagt je waarom die in hemelsnaam nooit een kok geworden zijn. Nou ik kan je vertellen dat kan ik niet bij ons is het meerdere malen mislukt met de kerst en dan is dat toch niet leuk. Nu doen we proefdraaien met menu om missers te voorkomen. Hieronder mijn mislukkingen, weet jij een oplossing ik hoor het graag.

Je houdt netjes het aantal aangegeven gelatineblaadjes aan in het recept. maar het mislukt helemaal.
Ik heb ondertussen van alles geprobeerd, gelatine poeder. met ei(wit) binden. Maar uiteindelijk werkt de roux het beste maar ja niet alles kun je met een roux maken.

Je stel de oven in voor een beef Wellington deze hoort rosé te zijn. Komt het " wel done" uit de oven!!

je behoort de boter te kloppen totdat het zalfachtig is voordat je er andere ingrediënten toevoegt als je een cake aan het maken bent. Maar dat gebeurt niet, je probeert van alles maar niks werkt. Ik smelt voortaan de boter in de magnetron. Is het iets minder luchtig maar nog steeds prima cakestructuur.

Het gebruik van bladerdeeg leg je het vooraf uit de diepvries dan gaat het reageren op de warmte met als gevolg een keiharde gegaarde bladerdeeg.

Wil je een bavarois maken tijdens het mengen schiet het in schift. Een keer lukt het wel en de andere keer niet, waarom geen idee. De schalen zijn schoon en ontvet!??



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je me een berichtje stuurt...