vrijdag 30 januari 2015

tijd om te zaaien om later te kunnen oogsten.

De komende maand is het de maand om te gaan zaaien en dan in die leuke mini potjes voor het raam en met een plastic zakje erover.


Ik wil dit jaar weer een start maken met een eigen moestuin. Jazeker eentje van een meter bij een meter op mijn balkon...Ik wilde dit vorig jaar doen maar toen werd ik zwanger en dan met kattenpoep en zo leek me het niet verstandig om veel te gaan tuinieren!!


Maar daar gaat periode aan vooraf. Ik wil eerst in potjes zaaien en die uit laten groeien tot planten die vervolgens buiten worden geplant. Ik weet helemaal niet welke planten schimmel gevoelig zijn en welke niet. Op welke grond je moet zaaien en hoe. het lijkt me dan ook leuk om jullie daarvan op de hoogte te houden de komende weken.


Een ding heb ik me al bedacht ijk ga een beetje vals spelen met een tomatenplant en aardbeienplant. Deze zijn zo makkelijk te verkrijgen en spotgoedkoop dat ik deze niet zelf ga kweken.
En deze komen dan gezellig in potten te staan.


Ben benieuwd wat er van ga maken. Mijn dochter gaat het leuk vinden die is heel erg van de plantjes en ontdekken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je me een berichtje stuurt...